Tuesday, September 20, 2011

Sah!!!! Lagu Negara Ku Di Tiru Dari Lagu Indon!!! Siapa Yg Nak Di Salahkan? Salahkan anjing anjing penjajah!! kah kah kah

JAHANAM NEGARA GUA DI BAWAH REGIM UMNO APCO.
KAH KAH KAH


SIAPA DIA ANJING PENJAJAH?
kah kah kah

Gua nak cerita sikit betapa negara kita bukan sahaja di jajah oleh penjajah, tetapi anjing anjing penjajah juga telah menjajah pemikiran kita semua selama ini..

lagu kebangsaan kita yg kita nyayikan dengan penuh semangat selama ini rupa rupanya di ciplak dari lagu perancis? dan indonesia ciplak dari perancis.. malaysia ciplak dari indonesia..

gua nak tahu sekarang ini.. siapa yg konon cipta lagu NEGARA KU ini?
gua bukan nak hina dia atau sebagainya.. gua nak penjelasan kenapa lagu negaraku perlu di tiru dari lagu terang bulan indonesia?

sila tampil buat penafian.. kalau dia dah takda.. anak anak dia cucu dia pun boleh tolong jelaskan perkara ini..

pada gua.. lagu KEBANGSAAN tidak patut dan sangat bangsat bila di tiru dari melodi lagu negara lain!

kenapa perlu meniru lagu org lain? dah takda idea lagi ke nak buat lagu KEBANGSAAN yg gua cintai ini beb?  kah kah kah

gua harap anak anak muda mendapat pendedahan.. betapa kita selama ini telah di perdagangkan dan di permainkan serta di perkotak katikkan oleh kaum kaum bangsawan yg ciplak lagu kebangsaan kita sendiri..

gua nak kalau boleh gerombolan gerombolan lembumno buat penafian mengenai perkara ini?

sila bandingkan jika gua cakap bohong.. gua tak suka berbohong.. bukan sikap bermuka muka macam pencacai umno apco haramjadah.. kah kah kah


INI LAGU MAMULA MOON DARI PERANCIS..


INI LAGU TERANG BULAN DARI INDONESIA..


INI LAGU NEGARA KU.

PERSOALAN GUA SEKARANG INI..
SIAPA YG CIPTA INI LAGU KEBANGSAAN?
KENAPA KERAJAAN UMNO APCO MESTI TIRU LAGU ORG LAIN?
KENAPA BANGSAWAN HARBI MENIPU KITA SELAMA INI?
KAH KAH KAH

Logika..
andai gua tahu, bila tiba ajal gua, gua akan memohon, rakyat tolong muzium negarakan gua..
kah kah kah


KLIK - Send - DI BAWAH INI UNTUK ANAK ANAK MUDA MENCARI KEBENARAN!

3 comments:

  1. yang hang dok blame sangat umno ne apesal..lu barwah pembangkang ka..lu mengelabah sangat apasal..lu cakap byak maki org sana sini entah2 lu datang dri bangla nak bising2..lu serupa juga itu anjing lu taw ka...

    ReplyDelete
  2. kita asyik nk mencari salah org tetapi x sma2 berusaha tok cr pendamaian dan jalan penyesalan. apa mslh kita sbnrnya??? mslh kta adlh sering menyalahkan org dan tdak pernah bersatu padu sdangkn bgsa lain bersatu tok bgsa mrka sndri tp kita asyik nk berbalah sesama agama dan bagsa. bongok dan bodoh pd yg taksub pd sesuatu dan ayik nk slahkn sesuatu.. celakalah anda semua yg terglong dalm golongan itu.

    ReplyDelete
  3. Negaraku" (Jawi: نݢاراکو) dipilih daripada lagu rasmi negeri Perak yang berasal daripada Pulau Mahé di Kepulauan Seychelles, telah dibawa pulang oleh Sultan Abdullah setelah Baginda selesai menjalani hukuman dibuang negeri ke Kepulauan Seychelles, kerana didakwa bersubahat membunuh Residen British, JWW Birch. Lagu ciptaan penggubah Perancis, Pierre Jean de Beranger (1780-1857) ini, kemudiannya telah diberikan seni kata baru dan dinamakan "Allah Lanjutkan Usia Sultan" seterusnya dijadikan lagu rasmi Negeri Perak Darul Ridzuan.

    Lagu rasmi negeri Perak "Allah Lanjutkan Usia Sultan" ini telah dipilih menjadi lagu kebangsaan Persekutuan Tanah Melayu oleh jemaah hakim yang diketuai oleh YTM Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj pada 5 Ogos 1957. Upacara pemilihan lagu kebangsaan ini berlangsung di Dewan Polis Depoh, Kuala Lumpur.

    Sebanyak 4 buah lagu telah diperdengarkan oleh Pasukan Pancaragam Polis Diraja. Lagu Allah Lanjutkan Usia Sultan telah terpilih. Keputusan jemaah hakim ini kemudian telah dikemukakan kepada Majlis Raja-raja Melayu.

    Setelah dipersetujui, kerajaan telah mengeluarkan tawaran RM1,000 kepada pengubah untuk mencipta seni katanya. Tawaran ini telah dimenangi oleh Encik Saiful Bahri dan lagu kebangsaan 'Negaraku' gubahan beliau terdapat dalam 3 versi.

    Lagu Negaraku telah ditukar rentak kepada rentak yang lebih rancak oleh Tun Dr. Mahathir bin Mohamad, Perdana Menteri Malaysia ke-4. Lagu Negaraku berentak baru dipersembahkan buat kali pertama pada sambutan Ambang Merdeka di Dataran Merdeka tengah malam 30 Ogos 2003.

    Lagu Negaraku berentak baru itu dimainkan selepas Perdana Menteri Malaysia yang keempat, Tun Dr. Mahathir bin Mohamad melaungkan "Merdeka" sebanyak tujuh kali.

    Lirik Negaraku berentak baru masih sama. Cuma permulaan lagu itu perlahan seperti irama lagu Negaraku yang asal dan selepas itu, pergerakannya akan bertambah laju.

    ReplyDelete

Twitter Facebook Feed